Jamie Hyneman Indiana államban született, és éveken át a karibi térségben élt, ahol búvárként és hajóskapitányként egy vitorlázással és búvárkodással foglalkozó vállalkozást vezetett. San Franciscóba költözött, ahol a filmtrükkök szakértőjeként sikeres pályát futott be. Még ezt megelőzően orosz nyelvből diplomát szerzett, túlélési szakértő lett, megtanult állatokkal birkózni, és konyhafőnök is volt, hogy csak néhányat említsünk az elfoglaltságai közül.
Amíg a filmtrükkök szakértőjévé vált, Hyneman egy San Franciscó-i cégnél dolgozott, majd megnyitotta a saját stúdióját (M5 Industries), ahol folyamatosan játékok és robotikai projektek fejlesztésén dolgozik, és itt forgatják a sorozat legtöbb kísérletét is. Kopasz fejével, svájci sapkájával, mindig makulátlan fehér ingével és vastag bajszával Jamie jellegzetes figura. Az Állítólag... sorozatban ő képviseli a „józan ész hangját”, a „nagy gyerek” Savage felnőtt párjaként.
Jamie felesége tanár, ezért Jamie mindig ügyel arra, hogy a sorozatban látható kísérleteknek ismeretterjesztő szerepe is legyen. Bár azok elsőre sokszor triviálisnak tűnnek, Adam és Jamie mindig szigorúan tudományos elvek szerint jár el, pontosan kiszámítják a sebességeket és erőhatásokat, és előrejelzéseket készítenek. Noha esetenként szórakoztató látni, ahogy egy-egy próbálkozásuk nem sikerül elsőre, mindig megtalálják a tudományos módját annak, hogy megoldják a kérdéses problémát. Savage-hez hasonlóan Jamie is dolgozott többrészes filmek trükkjeinek elkészítésénél, például a Mátrix-nál és a Csillagok háborúja I. és II. részénél. A reklámszakmában olyan népszerű márkák hirdetéseinél találkozhatunk az effektjeivel és gépezeteivel, mint a Nike és a 7Up.
Hyneman számos szerkezetet alkotott, néhány látható a sorozatban is... noha a többségét az eredeti elképzeléstől eltérően végül egészen más célra használják. Például Jamie azt tervezi, hogy az egyik alkotását, egy járművet, a város tűzoltóságának ajándékozza. Ugyanakkor az elmúlt évtizedben számos találmányát szabadalmaztatta, és több díjat is nyert a látványiparban. |